היישום אינו מחובר לאינטרנט

אי ציות לחוק ע"פ הוגי דעות באספקלריה היסטורית

עבודה מס' 021281

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גישות פילוסופיות אוניברסליות, אי ציות ביהדות, דוג' לאי ציות לחוק (דוד המלך), אי לגליזם פוליטי.

6,373 מילים ,21 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בדיני ישראל קיים המושג: "דינא דמלכותא דינא" כלומר המלכות היא הקובעת ואין להפר את זכותה זו ולהתנגד לה. המדובר הוא הן על מלכויות של גויים ובוודאי ובוודאי על מלכות יהודית או מלכות הפועלת מכח ההלכה. אולם למרות זאת אנו רואים פעמים רבות בהם אנשים אינם מצייתים לחוק, על כל המשתמע מכך.
אי ציות חוק נחשב כהרה אסון, תופעה המכרסמת תחת אושיות החברה ומהווה מרשם בדוק לאנדרלמוסיה.
במשטרים דמוקרטיים קיימת אומנם הזכות להביע התנגדות למנהיגים ולמדיניות אך אין היתר על פי תפישה המקובלת לאי ציות. לעומת זאת מתעוררת בעיה במשטרים טוטליטאריים או צבאיים בהם השלטון אינו נוהג לפי כללי הצדק הטבעי ולעיתים אין מנוס מאי ציות.

מטרת העבודה זו היא לעמוד על גורמי אי הציות לחוק וזכויותיו של הפרט במחשבה הפילוסופית ובדיני ישראל בפרט כל זאת על מנת לבדוק את מקור סמכויותיו של דוד המלך לעשות דברים אלו ועד כמה הוא השתמש בסמכויותיו אלו. כסיכום אביא את דעות למקור סמכותו והעוצמה של דוד ולזכות שלו להשתמש בכח כמו שהשתמש בשעת מלכותו.
יש לציין כי כאן מדובר בעיקר על סמכויותיו של המלך ולא על ציות לחוק היות והחוקים ששררו באותה תקופה היו חוקי התורה ואילו למלך ניתנה סמכות נפרדת לצרכים משלימים.

ראשי פרקים:
1.מבוא והצגת הנושא
2.הקדמה- גישות פילוסופיות אוניברסליות
3.אי הציות לחוק ביהדות
4.דוגמאות לאי ציות לחוק
5.אי לגליזם פוליטי
5.סיכום
6.ביבליוגרפיה

תגים:

פשע · רבין · המלך · פילוסופיה · דוד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אי ציות לחוק ע"פ הוגי דעות באספקלריה היסטורית", סמינריון אודות "אי ציות לחוק ע"פ הוגי דעות באספקלריה היסטורית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.