היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהוי התעללות מינית אצל ילדים ופתרון הרחקת הילד

עבודה מס' 021123

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה כיצד ניתן לזהות התעללות (זיהוי פיזי ונפשי), כולל הגורמים להתעללות ודרכים .

8,339 מילים ,35 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לבדוק כיצד ניתן לזהות התעללות מינית אצל ילדים ע"י מבוגרים: זיהוי פיסי וזיהוי נפשי. העבודה לא תתעסק רק בצד הפתולוגי או בזיהוי שלאחר הפגיעה אלא תסקור גם את הגורמים המנבאים התעללות בילד- קרי מהם הגורמים העלולים להיות זרזים של התעללות כזו.

הצגת הנושא:
היחס לילדים הינו יחס שהשתנה במשך הדורות. היחס נבע ממעמדו של הילד בחברה ובמשפט. בימי הביניים לדוגמא, האב היה רשאי להרוג את בנו.
היחס לילדים השתנה בתחילת המאה ה-20 עם התיאוריות החדשות של פרויד המדברות על ה"ליבידו" ועל יצרו של האדם.
התעללות מינית בילדים מהווה כיום, אחד הנושאים המרכזים הניצבים בפני אנשי מינהל ומחנכים העוסקים בנושא. היות והנטפלים לילדים, נמשכים לתעסוקה מן הסוג שיש בה גישה ישירה לילדים, הם מבקשים לעיתים קרובות לעבוד במוסדות חינוכיים שונים: בתי ספר וכדק. העדפה זו, מחייבת את אנשי המינהל והחינוך להבנה יסודית ולידע בסיסי של נושאי התקיפה המינית של ילדים.
התקיפה המינית, הינה ניצול של ילד מתחת לגילו החוקי, כלומר גיל שבו אין הילד מסוגל- מבחינה התפתחותית- לתפוס ולהבין את מהות המגע המיני, או להתנגד לו. יתכן והילד, גם תלוי בפוגע בו מבחינה פסיכולוגית, גופנית או חברתית.
מקרי הפגיעה השונים כוללים: אונס, גילוי עריות, ליטוף אברי המין, אקסהיביציוניזם (חשיפה), הצצה במערומי הזולת. התנסויות בין ילדים הבאות מתוך הסכמה הדדית, התנסויות מוקדמות עם חברים בני אותו גיל- אינן כלולות במושג של התנסות שלילית. כאן מדובר בהתנסויות מן הסוג של משחקי "רופא-חולה" וכד'.
יצוין כי בתי המשפט בישראל מתייחסים כיום בחומרה יתירה לפגיעות אלו. מספר בוגרים שעברו עבירות כאלו נשלחו לתקופות מאסר ארוכות ולידיהם הורחקו מהם.

תוכן העניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. אלימות כלפי ילדים והסברה
3. גורמים ראשונים לפגיעה
4. גורמים משניים לפגיעה
5. גורמים מזרזים לפגיעה
6. זיהוי באמצעות ציורי הילד
7. תקיפת ילדים לקוי שמיעה
8. זיהוי פיסי
9. זיהוי ע"י המשטרה
10. הרחקת הילד
11. סיכום
12. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעת האלימות בחברה בכלל וכלפי ילדים בפרט, מחייבת תשומת-לב, עירונות והתייחסות מירבית ושוטפת מצידנו כמו מצד גורמי רווחה אחרים, גורמי חוק, וגורמים המופקדים על הסדר הציבורי.
ההתמודדות עם בעית האלימות כלפי ילדים במשפחה הינה קשה ומורכבת מבחינה מקצועית אך עלינו לפעול ולעשות, יחד עם גופים ואנשי מקצוע נוספים, למציאת גישות, שיטות וכלי התערבות טיפולים טובים ויעילים למשפחה.

תגים:

אלימות נוער · הורים · בני נוער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהוי התעללות מינית אצל ילדים ופתרון הרחקת הילד", סמינריון אודות "זיהוי התעללות מינית אצל ילדים ופתרון הרחקת הילד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.