היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם המשחק הסוציודרמטי מפתח חשיבה יצירתית

עבודה מס' 021122

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השינויים אשר המשחק גורם לנער המשחק, כולל סקירת לימוד החשיבה והגדרת המשחק הסוציודרמטי.

5,029 מילים ,17 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

כדי להגדיר את התכונות של המשחק הסוציודרמטי, יהיה נוח לאפיין אותו כצורת התנהגות יחודית בקרב צורות משחק אחרות. קיים שוני מהותי בין משחק סוציודרמטי לבין צורות משחק אחרות באשר למוקד התעניינות הפועילויות. משחק דרמטי (סימבולי) מתמקד בעיקר בתפקידים ובאינטרקציה חברתית; סוגי משחקים אחרים מתמקדים בהפעלה גופנית ו\או בבחינת עצמים וחומרים והשימוש בהם .
מטרת עבודה זו היא לבדוק האם המשחק הסוציודרמטי מפתח חשיבה, בכלל וחשיבה יצירתית בפרט. במילים אחרות, האם המשחק הסוציודרמטי מפתח את החשיבה וע"י כך משנה את הנער; אם כן באיזו צורה ובאילו תנאים?
פרק ראשון יציג את נושא החשיבה באופן כללי, ולאחריו,בפרק השני יוצגו המאפיינים והתכונות של המשחק הסוציודרמטי.
פרק שלישי, ישווה בין שני הפרקים לעיל, וינסה ליצור סינתיזה בין האמור בהם, על מנת להראות, או לסתור, את הקשר בין חשיבה יצירתית למשחק סוציודרמטי.
העבודה תסתמך על ספרות שנכתבה על הנושא וכן מחקרים.

ראשי פרקים:
1. מבוא
א. מטרת העבודה
ב. הצגת הנושא
2.לימוד לחשיבה
א. חשיבות הנושא
ב. הצדדים הרבים של החשיבה
ג. הסכנה שבפשטות
ד. חשיבה יצירתית
3. המשחק הסוציודררמטי
א. הגדרת המשחק
ב. האופי הדינמי של המשחק הסוציודרמטי
ג. תהליכים תוך אישיים במהלך המשחק הסוציודרמטי
ד. יחסי זמן ומרחב במשחק
ה. מיומנויות הנדרשות למשחק סוציודרמטי
4. דיון
5.סיכום העבודה
6.ביבליוגרפיה

מקורות:

בנסון ג'רלאט, יצירתיות בעבודה עם קבוצות, חיפה: אח, 1987.
בנימין אברהם, התנהגות בקבוצות קטנות, תל-אביב, ספריית הפועלים, 1987.
ברומברגר אופיר,אלימות ובעיות משמעת בבית הספר,סקירת ספרות, הוצאת מכון הנרייטה סאלד, ירושלים, 1994, עמודים 5-27.
דה בונו אדוארד, אני צודק אתה טועה, משרד החינוך, ירושלים, 1994.
דרעין ע., מחלות נפש והפרעות בהתנהגות, ת"א, 1987.
סמילנסקי שרה, שפטיה לאה, המשחק הסוציודרמטי, הוצאת אח, קריית ביאליק, 1993.
מוס רולף, תאוריות על גיל ההתבגרות, תל-אביב, 1988.
BISHOP, L.K. (1971) INDIVIDULIZING EDUCATIONAL SYSTEMS. HARPER & ROW PUBLISHERS, NEW-YORK, PP.171-221, 225-247.
BRUNER, JEROME,S., JOLLY, ALISON, SYLVA, KATHY, EDS. PLAY -ITS ROLE IN DEVELOPMENT AND EVOLUTION, MIDDLESEX, 1973.
CAROLYN HEADLY, JOHN HOUTZ, COGNITION, CURRICULUM AND LITERACY, FORDHAM UNIVERSITY, 1990.
GREENFIELD LOIS BRODER, "THEACHING THINKING THROUGH PROBLEM SOLVING",
NEW DIRECTIONS FOR THEACHING AND LEARNING, 30, 1987.
HARRIS, JANET C.,PARK, ROBERTA J., (EDS.), PLAY, GAMES & SPORTS IN CULTURAL CONTEXTS,CHAMPAIGN, IL, HUMAN KINETICS PUBLISHERS, 1983.
JOHNSON, D. & JOHNSON,M R. (1975) LEARNING TOGETHER AND ALONE, ENGLEWOOD CLIFFS. NEW JERSEY, PRENTICE HALL. PG. 39-57, 95-119.
LURIA, A.R., (1978):"L.S. VYGOTSIKY AND THE PROBLEMS OF FUNCTIONAL LOCALLIZATION", IN THE SELECTED WRITING OF A.R.LURIA, WHITE PLAINS, N.Y. SHARPE PUBLISHER.
LEVY A.K., "INCREASING PRESCHOOL EFFECTIVNESS THROUGH PLANNED SOCIODRAMATIC PLAY", EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY, 1, 1986.
LIEBERMAN NINA, PLAYFULNNESS, SAN FRANSISCO, 1977.
MERRIL BRANDMAN, GAMES AND EDUCATION, N.Y, 1969.

תגים:

קבוצתית · דינמיקה · דרמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם המשחק הסוציודרמטי מפתח חשיבה יצירתית", סמינריון אודות "האם המשחק הסוציודרמטי מפתח חשיבה יצירתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.