היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרה בציורי אברהם אופק

עבודה מס' 020717

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ציוריו של אופק תוך שימת דגש על הציורים בהם מובלטת הפרה והקישורים, רעיונית למעמד האישה והמשפחה.

3,186 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

אברהם אופק (נפטר ב-1990) היה מורה וצייר בבצלאל. הוא היה אחד מנציגיה הרציניים של המשמרת הצעירה של הציור הישראלי. ציורו האפי והמונומנטאלי ותפיסתו הטוטלית והשירה את היחסים בין אנשים, נופים חיות ועצים- מצא לו שטחי מחיה הפרושים על פני איטליה, ירושלים, פרינצה, ניו-יורק ,מדריד ויפו. הוא הציג תערוכות רבות: "בבית האומנים הירושלמי", במוזיאון בפירנצה, בגלריית "מאייר" בלונדון", ב"בינאלה בפריס", בתערוכות באיטליה. כמו כן הוא התפרסם בציורי קיר בארץ בהם הוא מבטא את רעיון העליה ושאר רעיונות. מאוחר יותר, כשהקים אברהם אופק עם חבריו את קבוצת "לוויתן" ב-1978, הם היו פורשים משולשי בד גדולים, מפרשי ענק, שצורתם כמלאכי שמיים או כחיות דמוניות. הם ניתנים לראיה אך ורק מהמרומים ומרביתם בכיוון תנועת הרוח והריחוף. המפרשים פרושים על האדמה, אך סימנם- מעוף בשמיים.
ביום השנה הרביעי למותו ציינה גלרית רוזנלפלד בתח אביב בתערוכת מחוה לזכרו ציורי שמןם, עבודות על נייר ופסלים שנעשו על ידי האומן משנת 1956 ועד 1990. התערוכה התמקדה במוטיב הפרה ביצירתו של אופק. מי שיזם את התערוכה וריכזה היה גדעון עפרת.
במוטיב הפרה אנו רואים את אחד הסמלים המהותיים להבנת יצירתו של אופק. הפרה היא הדימוי המרכזי בעולמו היוצר של אופק והיא מלווה אותו לאורך לכל שנות יצירתו.
מטרת עבודה זו היא לסקור את ציוריו של אברהם אופק תוך שימת דגש על הציורים בהם מובלטת הפרה, ביוחד כשהיא מקושרת, רעיונית, עם מעמד האישה והמשפחה.

ראשי פרקים:
1.הצגת הנושא
2.הקדמה- תולדות ציוריו של אברהם אופק
3.ניתוח הפרה ביצירותיו
4.סיכום
5.ביבליוגרפיה

מקורות:

1. אופק אברהם, הגלריה לאומנות, אוניברסיטת חיפה, 1972.
2. ברזל אמנון, "ציור הקיר של אברהם אופק" הארץ תל-אביב, 1972.
3. ליבנה נרי, "אופק כחול לבן", כל העיר, ירושלים, 1.2.1985.
4. עפרת גדעון, "ציירים על החומה", מושג, 4, 1975.
5. עפרת גדעון, בית, אברהם אופק, עבודות, 1986,1956, ספרית הפועלים, 1992.
6. ציירים ופסלים בוגרי עליית הנוער, תערוכה נודדת, 1963.

תגים:

פרות · אומנות · צייר · ציור · אומן · אמן · בצלאל · תערוכה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרה בציורי אברהם אופק", סמינריון אודות "הפרה בציורי אברהם אופק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.