היישום אינו מחובר לאינטרנט

התיירות בישראל - התפתחות ומאפיינים

עבודה מס' 020561

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התיירות בישראל, בתי הארחה לסוגיה מתחילת המאה, מאפייני בניית בתי מלון בישראל.

4,597 מילים ,9 מקורות

תקציר העבודה:

ארץ ישראל הינה ארץ בעלת היסטוריה רחבה המעניינת את כל שלוש הדתות החשובות בעולם: יהדות נצרות ואיסלם; כל זאת בשל מאפייניה הדתיים יחודיים לשלושתם.
הוסף לכך את מיזגה הנוח בימות החורף ואך טבעי הוא הדבר כי א"י תהיה מקום עליה לרגל לרבבות תיירים הבאים אליה מכל קצוות העולם.
א"י ידועה בתיירות עוד מהמאה ה-18 עת הגיעו אליה חוקרים רבים מאירופה על מנת לחקור את צפונותיה, רובם מתארים את קורות מסעותיהם ולא תמיד מזכירים בתי מלון או אכסניות בהם התאכסנו.
אחת הסיבות למיעוט בתי מלון באותה תקופה היא ראשית מיעוט המטילים והנוסעים שהרי באותם ימים היה מסוכן לנוע בדרכים והמסחר הבין לאומי לא היה מפותח, וסיבה נוספת הם מנהגיהם של המוסלמים לארח אורחים בא"י. שתי סיבות אלו הורידו פלאים את רמת הצורך בבתי מלון בישראל. למרות זאת קמו בה בתי מלון, לא רבים, אשר מתאפיינים ע"י בניה מיוחדת המותאמת לאקלים של א"י.
עבודה זו תסקור בקצרה את ענף התיירות בישראל כיום, ההיסטוריה של בתי המלון וכן את המאפיינים המיוחדים האמורים להיות לבתי מלון במקומות חמים כישראל.

ראשי פרקים
1. מבוא והצגת הנושא
2. תיירות בישראל
א. המדיניות בנושא התיירות.
ב. עונות התיירות.
ג. מעכבי התיירות.
ד. סיכום.
3. הארחה לסוגיה מתחילת המאה
א. בתי המלון הראשונים
ב. בתי המלון בירושלים.
ג. אכסניות נוער.
ד. בתי הארחה בקיבוצים.
ה. מחנות קמפינג.
ו. סיכום.
4. המאפיינים של בנית בתי מלון בארץ ישראל
א. הנחיות לתיכנון בתי מלון בישראל.
ב. ישום עקרונות התיכנון באזורים השונים.
ג. סיכום.
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ציון דרך חשוב בהתפתחות החברה לפיתוח מפעלי התיירות חל בשנים 1982-4.החלו לנקוט במדיניות סלקטיבית באישור השקעות בענף התיירות שעיקריה: אישור חדרי מלונות נוספים באזורים נבחרים בלבד (בדרגות עממיות-עד שלושה כוכבים),ואישור פרויקטים משלימים לתיירות (למעט איכסון)העשויים להאריך את משך השהות של התייר בישראל. כן חלה הרחבה באישור הלוואות לפרויקטים משלימים כגון: מרחצאות מרפא, מופעים אור-קוליים, פיתוח חופים, רכישת ספינות להסעת נוסעים ותיירים, מרכזים מסחריים במוקדי תיירות וכו. בשנים אלו הקפיאה החברה את התקשרויותיה בהתאם להנחיות משרד האוצר ומדיניות הממשלה-דבר אשר צמצם את נפח אישור ההלוואות למימון והקמת פרויקטים בענפי תיירות השונים. החל משנת 1984 פועלת החברה בעיקר תוך התקשרות עם גורמים עסקיים בתחום התיירות והפיננסים המטרה להקים חברות לשיווק תיירות לישראל ממדינות חוץ.
להלן השפעת צעדי המדיניות שננקטו בשנות השמונים:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התיירות בישראל - התפתחות ומאפיינים", סמינריון אודות "התיירות בישראל - התפתחות ומאפיינים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.