היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטיליגנציה אישית והקשר לתקשורת בין אישית

עבודה מס' 020401

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המושגים, הקשר בינהם, ארועים ובעיות בתקשורת ותקשורת אסרטיבית בחברה המודרנית.

5,290 מילים ,6 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

הטיפוס הטהור של IQ גבוה (ללא האינטיליגנציה הרגשית) הוא כמעט קריקטורה של האיטנלקטואל. יש לו כשרונות ויכולת בממלכת השכל, אך הוא חסר אונים בעולם האישי.
הפרופילים של גברים שונים במעט מאלה של נשים. גבר בעל IQ גבוה מאופיין - ואין זה מפתיע- במגוון רחב של אינטרסים וכישורים אינטלקטואליים. הוא שאפתני ופורה, צפוי ועקשן, ואנו מוטר מדאגות לגבי עצמו. הוא גם נוטה למתוח ביקורת, מוחל על כבודו, מדוקדק ועצור, חש אי נוחות לגבי מיניות וחוויות חושיות, אינו מבטא את עצמו, מנותק, קהה וצונן מבחינה רגשית.
לעומת זאת גברים בעלי אינטיליגנציה רגשית הם מאוזנים חברתית, גלויים ועליזים ואינם נוטים לחרדות או להרהורי דאגה. יש להם יכולת מצוינת למחויבות כלפי אנשים או יעדים, לקבלת אחריות, ולאימוץ השקפה אתית. הם מגלים
סימפטיה ואיכפתיות במערכות היחסים שלה. חייהם הרגשיים עשירים וללא דופי; הם מרגישים הנוח עם עצמן, עם אחרים ועם העולם החברתי שבו הם חיים.
לנשים מהטיפוס ה"טהור" של מנת המשכל הגבוהה יש את הביטחון המצופה מהן: יש להן כושר לבטא בשטף את מחשבותיהן, הערכה גבוהה כלפי נושאים אינטלקטואליים ומגוון רחב של אינטרסים אינטלקטואלים ואסתיים. הן גם נוטות להפנמה, לחרדות, להרהורים עגומים ולרגשות אשמה, והן מהססות להביע את כעסן בגלוי (אם כי עושות זאת באופן עקיף).
לעומתן, נשים אנטליגנטיות מבחינה רגשית נוטות להיות אסטרטביות, להביע את רגשותיהן במישר ולחוש תחושה חיובית לגבי עצמן לחיים יש משמעות. כמו הגברים, הן גלויות, חברותיות ומביעות את רגשותיהם בצורה נאותה (במקום התפרצויות שיעוררו את חרטתם לאחר מכן). הן מסתגלות היטב למתחים, האיזון החברתי מאפשר להן ליצור בקלות קשר עם אנשים חדשים; הן חשות בנוח עם עצמן די הצורך להשתעשע, להיות ספונטניות, וללות פתיחות לחוויות חושניות.
שלא כנשים מן הטיפוס "הטהור" של IQ גבוה, נשים אלה חשות חרדה או אשמה רק לעיתים נדירות, ואינן שוקעות בהרהורים קשיים ועגומים.

מטרת עבודה זו היא לסקור מספר נקודות בתקשורת בין אישית:
1.אינטיליגנציה רגשית.
2.תקשורת אסרטיבית ועזרה להתמצאות היום יומית בחברה המודרנית.
3.תקשורת בין אישית ובעיותיה.
העבודה תסתמך על ספרות עניפה שנכתבה בנושא, וכן על מקרים אותם חוויתי אישית.

תוכן העניינים:
1.מבוא והצגת הנושא
2.הסבר המושג אינטיליגנציה רגשית
3.אירועים בהם חויתי בעיות בתקשורת בין אישית
4.תקשורת אסרטיבית ועזרתה להתמצאות בחברה המודרנית
5.תקציר העבודה
6.ביבליוגרפיה

מקורות:

גולדמן דניאל, אינטיליגנציה רגשית, תל-אביב: מטר, 1995.
מוס ר., (1988), תאוריות על גיל ההתבגרות, תל-אביב, 1989.
נרדי רבקה, אשה בזכות עצמה- על נשים אסרטיביות, תל-אביב: קשת, 1989.
פרנקל ו., (1982), הזעקה הלא נשמעת למשמעות- הפסיכותרפיה וההומניזם, ירושלים: דבור.
רולו מאי, גילוי ההוויה- על הפסיכולוגיה האקסיסטנציאלית, תל-אביב: רשפים, 1985.
שפירא י., בן אליעזר א.,(1986), יסודות הסוציולוגיה, תל-אביב: עם עובד, 1986, עמודים 80-179.

תגים:

מערכת · דיבור · יחסים · אינטיליגנציה · אנטליגנציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטיליגנציה אישית והקשר לתקשורת בין אישית", סמינריון אודות "אינטיליגנציה אישית והקשר לתקשורת בין אישית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.