היישום אינו מחובר לאינטרנט

חרדת בחינות

עבודה מס' 020061

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הנושא תוך סקירת הספרות בנושא והערכת הגורמים והסיבות לחרדה, אופן הטיפול בבעיה ודיון מסכם.

5,884 מילים ,26 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

מבחנים הם גורם המדרבן את התלמיד להצליח בלימודים. הדבר אמור במיוחד בילדים בבתי הספר היסודים אשר לא תמיד מכירים בחשיבות הלימוד. המבחנים מהווים עבורם גורם מדרבן אשר לעיתים הוא הגורם היחיד ללימוד.
אולם למרות זאת, ואולי בשל כך, תלמידים מפחדים מבחינות. הגורמים לכך יכולים להיות רבים והעיקרי בינהם הוא הפחד מכישלון או מחוסר יכולת לבטא את מכסימום היכולת.
החרדה בעבודה מוגדרת כנטיה או תכונה אישיותית יחסית יציבה לתפוס את העולם כמסוכן וכמאיים ולהגיב עליו בחרדה. קיימים הבדלים אישיים בתכונה של הקבוצה הזו. כנראה כי תכונה זו היא מולדת ותורשתית. יתכן שיש גם השפעות סביבתיות- חינוכיות המעודדות התפתחות של תכונה קבועה זו. על כך פנים, מדובר במשהו באיפיון קבוע באישיות הפרט.
הגורמים הפנימיים הם חרדה תכונתית, רמת שאיפה גבוהה מאוד, מיקוד שליטה חיצוני ורמת אמון עצמי נמוכה וכן כשלונות בעבר. הגורמים החיצוניים הם האוירה החינוכית במוסד או בכיתה ורמת האיום של בחינה. הגורמים החיצוניים הם חרדת כלל התלמידים העשויה להשפיע על התלמיד עצמו, אול השפעת חרדה זו כמעט שלא נבדקה בעבודה.

מטרת העבודה הזו היא כפולה. ראשית העבודה תסקור את הספרות בנושא ותנסה להעריך מהם הגורמים והסיבות לחרדה. שנית לעורר מודעות אצל אנשי מקצוע לגבי הלחץ שבו נתונים הנבחנים.
יעדי הלמידה הן לנסות ולהבין מהם הגורים והסיבות לחרדה כדי שזה יעזור ברמה האישית כמורה; רכישת הבנה העמוקה יותר של תאוריות חרדה ומצבי לחץ; הכרת סוגי המבחנים- יתרונות וחסרונות.
לצורך הענין, נערך מחקר שכלל לפחות 30 תלמידים בו הועבר שאלון אודות חרדת הבחינות ונעשה ניסיון להעריך את תקפות המחקרים שנסקרו קודם לכן.
נמצא כי אין השפעה בין המשתנים לבין החרדה- כל משתנה עומד בפני עצמו. מכאן יש להניח כי המאפיינים האישיותיים אינם משפיעים על החרדה.
יש להניח כי יחודיותו של כל אדם קובעת את צורת התנהגותו. במהלך היומיומי של האדם האדם ניכר לפי העדפותיו השונות והמגוונות אולם לעיתים האדם מצמצם את העדפותיו ומעמידם על דבר אחד בלבד. לדוגמא אדם האוהב נשים יפות ולפתע מרגיש כי לא יוכל להשיג אישה כזאת יכול להכנס למשבר עמוק. אדם כזה כל עולמו חרב עליו כאשר הוא מרגיש שלא מיצה את חייו. במצב כזה דכדוך ומלנכוליה סבירים.
הגישות המוזכרות בעבדה כמומלצות לטיפול הן גישות התנהגותיות, והרעיון בהם הוא הפחתת גילוי החרדה הגופניים בעזרת הרפית המתח בדרכים שונות, וכך לתפור את הבעיה מהשורש.
בסוף העבודה מוזכרים שתי נקודות נוספות, עליהם ניתן להרחיב את הדיבור, אולם קצרה היריעה מהכיל.

ראשי פרקים:
1.תקציר העבודה
2.מבוא
1.גורמי החרדה והשפעתם על האדם
2.סוגי בחינות
4.חרדת תכונתית וחרדה מצבית
5.השפעת חרדת בחינות על הדימוי העצמי
ומאפיינים של חרדים
6.הטיפול בחרדת בחינות
3.השערות
4.שיטה וכלים
5.תוצאות ודיון בהם
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה

מקורות:

גיימס שטיגלר, תפקידי התרבות בלימוד המתמטיקה, עמוד 10.
לוי א.,(1980), הערכה בית ספרית, ירושלים.
לוי א., (1985) מבחני וזיקתם לחומר הלימודים המצומצם בהיקפו, ירושלים, בית הספר לחינוך.
משרד החינוך והתרבות (1989),הערכה ככלי תיכנון הלימודים בידי המורה, ת"א.
ריבלין א., שינוי שינוי ואין שינוי, מעריב, כ"ג בשבט תשל"ה.
E.M. ROGERS (1969), EXAMINATION,THE POWERFULL AGENT, N.Y. 1969.
HILLS R. JOHN,(1976) MEASURMENT AND EVALUATION IN THE CLASSROOM, OHIO.
HOPKINS P. CHARLES,(1978) ,CLASSROOM MEASURMENT AND EVALUATION, THE CONGRESS LIBRARY, 4.
HOPKINS P. CHARLES,(1985) ,CLASSROOM MEASURMENT AND EVALUATION,THE CONGRESS LIBRARY, 1985 P. 88-9.
SMITH AND ADAMES,(1966), EDUCATION MEASURMENT, N.Y. PP.224-5.
GILBERT R. GUERIN,(1983), INFORMAL ASSESSMENT IN EDUCATION, CALIFORNIA, PP.88-89.
FOX R.,(1957), TRANING AND UNCERTENTY, CAMBRIDGE.
חננאל, יוסי, הסחת-דעת למדחיקנים ומתן מידע לרגישניים כעזרה בהתמודדות עם מצב-דחק הכרוך בכאב, תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב, המחלקה לפסיכולוגיה, 1991.
לוי אוסין, מיכל, ההשפעה של מיקום בסולם המדחיקים/רגישנים על אופן סריקת חלופות במצב של לחץ, אוניברסיטת תל-אביב, החוג לפסיכולוגיה, 1991.
כפיר נירה, כמו מעגלים במים, עם עובד, תל-אביב, 1993.
קליגמן א., התערבות פסיכולוגית בעת אסון, ירושלים, 1990.
קווינט שרה, קשרים בין הכנה מטרימה וניסיון קודם עם אסונות לבין אפקטיביות בתי הספר בעת מבצע "סופה במדבר", אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ג.
שטיין ענת, מידע על המצב ודפוס אישיות רפרסיבי-סנסטיבי והקשר שלהם עם תגובות מצוקה והתמודדות בקרב ילדים בעת מלחמת המפרץ, עבודת מ"א, אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ד.
שלף רינה, אישה נשים ונשיות, קובץ תרגומים, תל-אביב, 1975.
HOMANS C. GEORGE, "ANXIETY AND RITUAL: THE THEORIES OF MALINOWSKI AND RADCLIFFE BROWN", AMERICAN ANTHROPOLOGIST, xliii, 1941, PP.164-172.
JANNOF R., "ASSUMPTION WORLDS AND THE NONSPECIFITY DILEMMA: TOWARD IDINTIFIYNG THERAPEUTIC CHANGE", SOACIAL COGNITION, 7(2), 1989, PP.113-186.
יערי אורה, חרדת בחינות- מהות וטיפול, תל-אביב, 1982.
סלטון רות ברוניצקי, חרדת בחינוך ואיך יוצאים מזה, 1986.
אלון נחמה, סלטון רות, "טיפול היפנוטי רב מימדי בחרדת בחינות", שיחות, 1, חוברת 1, אוגוסט 1986.
ALTMAEIR E.M., "GROUP VICARIOUS DESENSITIZATION OF TEST ANXIETY",JOURNAL OF COUNSELING PSYCHOLOGY, 28, 1981, PP. 467-469.
LAZARUS A.A., "THE PRACTICE OF MULIT-MODEAL THERAPY", NEW-YORK 1981.

תגים:

לחץ · מבחן · פסיכולוגי · חרדה · פחד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חרדת בחינות", סמינריון אודות "חרדת בחינות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.